Case: Valuing Water Initiative: Make water count – Duurzame brochure

Synergos Communicatie werd benaderd met de vraag een brochure te maken voor het Valuing Water Initiative. Tijdens een internationale waterconferentie, twee maanden later, volgde de lancering van het initiatief. De uitdaging: op één presentatie na, was er nog geen materiaal beschikbaar.

Aanpak

Synergos Communicatie ging aan de slag en schreef de content voor een Engelstalige flyer voor een internationaal publiek van deskundigen, beleidsmakers en innovatieve bedrijven op het gebied van watermanagement. Het doel was om het Valuing Water Initiative te lanceren, mensen anders naar het thema water te laten kijken en beweging te creëren op dit onderwerp. Om aan deze doelstellingen te kunnen voldoen besloten we om – in samenwerking met één van onze vaste ontwerpstudio’s – een set infographics en maken.

Als een initiatief of project nog niet veel grafische uitingen heeft, is het gebruik van iconen en kleuren ideaal want dat geeft het geheel direct gestalte. Ook kozen we voor één sterk beeld wat het levensbelang van water visualiseert. Qua inhoud hielden we vast aan de opbouw: aanleiding, aanpak, activiteiten, doelen en de mogelijkheid om deel te nemen. Ter afsluiting noemden we alle betrokken partijen en namen we de volgende quote op van onze premier Mark Rutte.

“The UN High Level Panel on Water initiated the Valuing Water Leadership Coalition, to bring together global experience and leadership from the public and private sectors to change the way the world values water. Join us, and together let us build a global coalition for a water-secure world.” Prime Minister, H.E. Mr. Mark Rutte

Het resultaat

Klimaat impact

De flyer zelf werd lokaal vervaardigd. Gedrukt op gerecycled papier met minimaal gebruik van water en inkt en met 100% Nederlandse groene stroom. Afgeleverd bij onze opdrachtgever en ruim op tijd voor de conferentie.

Een tevreden opdrachtgever

Synergos laat mij al meer dan 10 jaar zien snel te kunnen schakelen en fraaie communicatie producten te leveren, ook als de zo nodige tijd voor in-depth analyse en strategie ontbreekt. Als er, in de vakantieperiode, een strakke flyer gemaakt moet worden voor een internationale waterconferentie dan kunnen zij die maken. Dat weet ik en daarom kom ik, ook voor mijn eigen opdrachtgevers, bijna altijd bij Synergos uit. Snel van begrip, niet vies van een “spoedje”, fijne communicatie, veel creativiteit en ruimte voor co-creatie.

Raimond Hafkenscheid in opdracht van Ministerie van Buitenlandse Zaken

In dit project is samengewerkt met duurzaam communicatiebureau Toedoen. Partner van Synergos Communicatie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *